Soms helpt het om een beetje ondeugend te zijn, wanneer je meer bekendheid wilt. Hieronder een voorbeeld van 3 maanden geleden
Kinderdagverblijf bij installatiebedrijf in de werkplaats
Hoe creëer je op een creatieve en leuke manier aandacht voor een open dag van je bedrijf? Techniek en installatiebedrijf Redit deed dit door aan te kondigen dat zij vanaf 13 April niet alleen technische diensten zou leveren, maar ook een kinderdagverblijf zouden gaan beginnen. 13 April zou de eerste proefdag zijn en tevens dus ook een open dag voor het installatiebedrijf. Dit bericht van Redit zorgde voor veel reuring in de omgeving. Mensen begonnen er onderling over te praten; sommigen vonden het een goed idee, anderen juist een slecht idee. Oftewel, mensen hadden het erover. Ook kreeg Redit hierdoor veel media-aandacht, onder meer van RTV Oost, NPORadio1 en diverse bladen en media publiceerden over dit opmerkelijke nieuws.
1 aprilgrap
Maar wat bleek nou? Het was een 1 aprilgrap van het installatiebedrijf. De technische medewerkers lieten zich dus toch niet omscholen naar de pedagogiek 😉. Het doel van deze 1 aprilgrap was dus het creëren van reuring en aandacht voor hun open dag op 13 April. De beste 1 april grappen zijn grappen waarvan mensen denken: “Zou het echt waar zijn?” Het moet een beetje schuren, maar het moet ook waar kunnen zijn… Dan gaan mensen het erover hebben. En dat is bij ReDIT precies gelukt.
En niet geheel toevallig er kwamen ook veel ouders (met installatie wensen) en kinderen naar de open dag!
𝘾𝙧𝙚𝙖𝙩𝙞𝙫𝙞𝙩𝙚𝙞𝙩
Het creëren van aandacht, hits en meer personeel is dus ook een kwestie van creativiteit en innovatie. Kijk om je heen en doe inspiratie op uit dingen in je dagelijks leven. Gebruik dingen als feestdagen, evenementen en gebeurtenissen om van je te laten horen. Wees uniek en think outside of the box. Doe dat en dan weet ik zeker dat je de aandacht krijgt en gaat groeien.
Ben jij ook op zoek naar meer naamsbekendheid en daarin op een passende manier reuring creëren?
Ik help je graag verder!