Een unieke waarde zorgt voor een duidelijke positionering
Wat mij betreft kunnen organisaties niet communiceren zonder een duidelijke unieke waarde te claimen die perfect past bij hun organisatie. Dan wordt je als merk geloofwaardig en onderscheidend. Toch gebeurd dit in bijna alle gevallen nauwelijks en dat maakt de marketingacties en verhalen vaak zinloos, ongeloofwaardig en daardoor meestal nooit ‘echt’ raak In dit blog voor de ondernemer zet ik precies uiteen wat ik bedoel met unieke waarde en geef ik in een voorbeeld van Coolblue aan hoe je zelf als ondernemer een unieke waarde kunt claimen.
Unieke waarde met een creatief concept
Wanneer je een creatief concept om jouw merk heen bouwt, dan gaat je dat op de lange termijn veel opleveren. Je wordt als organisatie herkenbaar. Wanneer in dat creatieve concept een duidelijke waarde verpakt zit, dan trek je de mensen aan die die waarde delen. Dat is verrekte handig wanneer je bijvoorbeeld personeel zoekt of wanneer je een nieuwe doelgroep wilt aanboren voor bijvoorbeeld een nieuwe propositie. Maar hoe begin je daar nu?
In het bovenstaande blog van de ondernemer help ik je al behoorlijk op weg. Wil je hier een keer over doorpraten? Ik help je graag verder!
Neem contact op. Je mag mij bellen, mailen of door een videocall in te plannen. Kijk maar wat voor jou handig is.