Hoe een sexy oranje jurkje het WK voetbal veroverde!
En de fifa flinke kopzorgen bezorgde…
Ik heb er onmeunig zin in! Aankomende week begint het EK in Duitsland. Fijn, hele dagen voetbal op TV met de beste voetballers uit Europa. Samen kijken met je vrienden en familie en een bbq in de tuin.
Maar… een EK is ook het evenement waarop grote merken over elkaar heen buitelen om de aandacht te krijgen van het grote publiek. Bijdragen aan een oranjefeest, zorgt namenlijk voor een positief imago en levert daarmee dus veel op voor een merk wanneer dat goed aangepakt wordt.
Een EK of WK Voetbal is bij uitstek het moment om die aandacht op een manier te krijgen die zo opmerkelijk is dat het echt opvalt. Ik ben benieuwd of we dit jaar ook echt opmerkelijke dingen gaan zien. Veelal betalen een klein clubje grote sponsoren alles rondom een EK, waardoor andere merken nauwelijks kans hebben hier tussen te komen… Dat doet mij denken aan het succesvolle voorbeeld van Bavaria tijdens het WK in 2010. π₯
ZO… kan het ook!
Misschien ken je nog.. ππΆ.. ππ πππππ πππ π©ππππππβ¦ Je ziet het niet zoveel meer, maar ZO is nog steeds de Pay Off van Bavaria. Het staat voor: ZO kan het ook, ofwel ZO doen wij de dingen. En dingen anders doen, dat hoort en past bij het merk Bavaria. Waar ieder merk zich met oranjespullen mikt op de mannelijke fans, besloot Bavaria juist iets voor vrouwen te maken! En daarmee legde het merk bepaald geen windeierenβ¦
Iets anders doen dan anderen, daar heb je lef voor nodig, maar als je het goed doet, kan het je ook heel veel opleveren! Dingen anders doen, dat is in deze tijd een goede manier om naamsbekendheid te krijgen.. Kortom een voorbeeld naar mijn hart! π§‘
Hoe dat hier met het sexy oranje jurkje ging?
Zet het geluid π van de onderstaande video aan en ik geef je wat duiding! π
Over hoe je met een relatief beperkt budget zoveel aandacht kunt genereren, dat je veel meer bereik hebt dan de grote hoofdsponsoren tijdens een WK of EK. Dat kan door te zorgen dat je opmerkelijke dingen doet die anders zijn, maar passen bij jouw organisatie. Zorg dat er gepraat gaat worden. Dat betekent naamsbekendheid en dat levert je uiteindelijk veel op! Het mooie is, dat kan iedere organisatie op zijn of haar eigen manier! Maar let op! Zorg dat het passend is bij jou als merkβ¦
Zo kan het ook!
Credits materiaal in video:
Allerlei media. (zoals RTL, SKYNEWS, NOS, etc etc)
Youtube via: Bavaria, Selmore, Flock